Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A bölcsesség mélyén rejtező csend

2012.06.08

 A bölcsesség mélyén rejtező csend

Shamarpa rinpócse átadása a kincsből

 

shamarpa.jpg

 

A tudat fénye kitisztítja a látszatot.

Elméd a tudat része. (1)

Tested a tudat része. (2)

Minden a tudat része. (3)

Minden fénytermészetű, mert a fény a látszatvilágban a tudat megnyilvánulása.

Minden jelenség a fény hullámverése. (4)

És hová tűnik a fény? Eltűnik-e a fény? Jön-e valahonnan? (5)

Csak átalakul egyik megnyilvánulásból a másikba. Ennyi az egész!

Csakis a tudatosságod szintjén értelmezhető egy jelenség, ezért, ha meg akarod érteni a káprázat valódi természetét, csak akkor vagy rá képes, ha a tudat végtelen, nem teremtett valóságából tekintesz rá. (6)

Ha valamely tapasztalásnak kezdete, vége, iránya van, illetve ilyen tulajdonságait tapasztalod, akkor tapasztalásod nem a tudat teremtetlen állapotából fakad, tehát a látszatvilág része. (7)

A mindentudás bölcsességének csendje önmagából fakad. (8)

Ez az egyetlen és valódi felismerés. (9)

Ha így valósul meg a felismerésed, csak akkor mondható ki, hogy felébredtél a káprázatból. (10)

Ez az érzékszervek, és az érzékszervekkel tapasztalható jelenségek egybeolvadása, mely nem folyamat, hanem mindig is van, teremtetlen nemlétében. (11)

Engedd meg, hogy  bárhol, bármely látszatjelenségben megnyilvánulhasson. (12)

Ha megszűnik a kereső, csak akkor szűnhet meg a keresés tárgya. (13)

A tanítód, mestered iránti tisztelet legmagasabb foka, ha felismered a vele, önmagaddal, minden megnyilvánulttal és megnyilvánulatlannal való egyazonosságot. (14)

Ez így van.

 

Tisztelet a fénytörésből született szivárvány mestereinek, akik a tükröződésekben felismerték a fénytudat valódi természetét. Áldás legyen mindenen!

 

2012. (2002.) 06.01. 23:24, Budapest

 

 

circle-rainbow.jpg

 

 

Magyarázat:

 

(1) Tehát az elme kitisztítja a látszatot.

(2) Tehát a test kitisztítja a látszatot.

(3) Tehát minden (bármi) kitisztítja a látszatot.

(4) A fény a tudat hullámverése. A hullám formái a jelenségek.

(5) Nem tűnik el, mert nem keletkezik. Minden maga a tudat fénye látható és láthatatlan tartományokban.

(6) És itt már jelentéktelenné válik bárminek az értelmezése.

(7) Amit megtanultál, nagyon nehéz nem megtanulttá tenni. Ezért ne tanulj, csak legyél.

(8) Örökkévaló, időtől, tértől független.

(9) Ez az egyetlen, és valódi állapot.

(10) Az öntudat állapota csak a benne lévőknek érzékelhető, valós állapot. A tanítók ezért általában a gyakorlásról beszélnek, nem pedig arról, mit lehet elérni általa. A gyakorlás nem azért fontos, mert egyre több leszel általa, hanem, mert egyre több lehetőséget adsz magadnak, hogy a végső felismerés, a megvilágosodás beteljesült állapotába kerülj.

(11) A nagy beteljesülés módszerének ezért igazából nincsen módszere, gyakorlója, csak állapota. A gyakorlás olyan, mintha körbe-körbe járnál a középpont körül, míg a megvilágosodás a középpontba való belépés. Ez történhet ötféle módon:

- a tudatos, fókuszált szándék által (gyakorlás)

- külső, taszító erő hatására

- belső vonzás hatására

- túlfókuszált, téves módszer esetén a “hibázás” által

- felismerve, hogy mindig is a középpont voltál (vagy).

(12) Ne akard, csak engedd meg! Ne siettesd, mert ha fontos lenne sietni, már mindenki elérte volna!

(13) És ha megszűnik a keresés tárgya, megszűnik a kereső is.

(14) A falaidat ugyanabból az építőkockából építed, amelyekből az utad épül, csak másra használod az erődet. Tehát a falaidtól nem megszabadulnod kell, hanem felismerni benne, hogyan használd útként. És az utak is megszűnnek utak lenni, ha felismered valódi természetedet.

 

 

 

om-mani-padme-hum.jpg

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.